logo

Dag 20: Terug naar huis

Vandaag is het jammer genoeg al tijd om terug naar België te vertrekken. De tijd vliegt toch als je op reis bent!

Om 7u stonden we op en na onze bagage klaar te maken gingen we naar het ontbijt buffet van ons hotel. Het ontbijt was weer heel lekker en uitgebreid en er waren kei lekkere zelfgemaakte brownies.

We hadden een taxibusje gereserveerd om ons om 8u naar de luchthaven te brengen. Omdat de luchthaven vlakbij is hadden we gerekend om 2,5u van te voren daar te zijn. Het taxibusje was op tijd, maar de andere personen die mee moesten van ons hotel kwamen niet opdagen. Vijf andere personen hadden ook gereserveerd om 8u, maar er kwam maar één andere persoon opdagen. Na 20 minuten wachten besloot de taxichauffeur al maar goed om ons toch al weg te doen. We waren dus uiteindelijk 2u op voorhand aan de luchthaven.

Het inchecken verliep vlot. Sus moest wel heel dringend naar het toilet en bijna elke mannentoilet was afgesloten omdat ze die aan het kuisen waren. Na lang zoeken hebben we er al maar goed toch één gevonden die open was.

We hadden nog 5000 CLP over en een Frappuccino Java Chip van Starbucks kost 4800 CLP. We kochten er één om samen op te drinken en gaven de 200 CLP die we nog over hadden als drinkgeld.

Om 9u30 (een uur voor dat ons vliegtuig zou op stijgen) moesten we al boarden. We zaten naast elkaar in het vliegtuig en naast ons zat nog één andere man. De vlucht verliep vlot en duurde 13 uur. Om de tijd sneller te laten gaan keken we samen een film, las Sus een boek over Spring en speelden we Sudoku. De man die naast Sus zat knipperde heel de tijd in zijn handen. Was wel vervelend. De landing was ook heel zwaar. Door het slechte weer in Rome was er veel turbulentie. Het leek wel of je in een attractie van een pretpark zat. Je kreeg kriebels in je buik en het was wel een beetje eng.

Om 6u30 `s morgens (plaatselijke tijd) kwamen we aan in Rome. Door de lange vliegtuig en het grote uurverschil was het al de volgende dag. In Rome hadden we twee uur overstaptijd en om 8u35 steeg ons volgende vliegtuig al op. Deze keer was de stoel naast ons leeg, dus hadden we geen last van andere personen. Deze vlucht duurde iets langer als 2 uur en rond 11 uur landde ons vliegtuig in België. Onze bagage was er redelijk snel en om 12u namen we de trein al naar Berchem. Daar moesten we overstappen. Om 13u30 waren we terug in Herentals. Er was iets mis met de treindeuren en deze gingen pas open na 3 minuten.

Ons mama is ons komen halen en is nog aan Frituur Bij De Kiek gestopt voor een broodje bami. Hier sluiten we onze fantastische reis mee af. Chili was super! Ga het missen.