logo

Dag 3

Vandaag hadden we onze wekker gezet om 7u. Eerst hebben we alles ingepakt, zodat we zo snel mogelijk konden vertrekken naar Grbaja, het begin van onze wandeling. Charlotte had veel last van de honden. De kleine hond ging op haar rugzak liggen enzo. Ik denk dat de honden haar gaan missen.

Na lang zoeken hebben we Grbaja dan toch gevonden. De wandeling begon met een serieuze stijging in een bos. Daarna kregen we een prachtig uitzicht van een vallei te zien, deed ons denken aan het landschap van de teletubies.

Na een tijdje zagen we rotsen aan de linkerkant van onze pad. Den Benny wou weer extreem doen en klom daar op. Omdat hij zei dat het uitzicht zo zot was, ben ik hem gevolgd. Charlotte is langs de gewone pad gegaan. Na een hele tijd sukkelen en klauteren zagen we haar ineens luieren in het zonnetje bovenop een berg. Toen we daar aankwamen kregen we van haar als beloning een heerlijk Napoleoneke Framboise (Quote Charlotte: “Net een engeltje dat op onze tong piste!”).

Een beetje verderop hadden we de top van de berg al bereikt. Hier kregen we een prachtig uitzicht te zien.

De terugweg naar het dorpje was heel snel, maar niet echt ongevaarlijk. We hebben zelfs stukken gelopen, omdat het leuk was.

Terug aangekomen in het dorpje, zijn we zo snel mogelijk naar Zabljak vertrokken. Op het begin konden we rijden op een snelweg. Om een heel stuk af te snijden, moesten we afslagen op een zandpadje. Dit was niet zo leuk om op te rijden. Wanneer we tegenlingers tegenkwamen, was het moeilijk ze te passeren omdat de weg zo smal was. Ook zaten er 1000 putten in de weg en stond er soms een koe in het midden van de baan. Al goed hadden we zo’n goede roadtrip muziek, de Dire Straits en piratenmuziek.

Terug op de grote baan paseerde we de Tarra brug. Hier zijn we even gestopt voor van het uitzicht te genieten.

Aangekomen in Zabljak zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats. Omdat het weer er niet goed uitzag waren we op zoek naar een hostel of een bungalo, dit was niet zo eenvoudig te vinden. In Zabljak zijn heel veel toeristen, hierdoor waren de meeste dingen al volzet.

Na een tijdje zijn we maar iets gaan eten in een plaatselijk restaurantje, zodat we met WIFI verder konden zoeken naar een slaapplaats.

Uiteindelijk hadden we iets gevonden, een camping waar ook bungalo’s waren. We kwamen er aan om 21u, de receptie van de camping was open tot 22u maar er was niemand aanwezig. Ondertussen begon het hevig te onweren. Om 22u was er nog steeds niemand aan de receptie, we hadden dus geen slaapplaats.

Twee buschauffeurs die ook op de camping verbleven, Jeristoff en de andere zijn naam weten we niet, boden ons een slaapplaats aan. Ze begrepen ons probleem, want hadden vorig jaar net hetzelfde meegemaakt toen ze de Balkan rondtrokken. We mochten in hun appartement op de grond slapen. Super lief!