logo

Dag 16: Sinharaja regenwoud

Vandaag zijn we een wandeling gaan maken in het Sinharaja regenwoud. Onze vertrouwde taxi chauffeur Mohamed had voor ons een goede gids geregeld. Om 8u vertrokken we aan ons hostel in Deniyaya. Zwein en Fré gingen niet mee. De Zwein omdat hij niet graag wandelt en de Fré omdat hij wat ziek was.

We hadden heel veel geluk met het weer. Het was heel zonnig en er was geen regen. Onze gids vertelde ons dat het de dag er voor heel de tijd geregend had. Onderweg naar het regenwoud hebben we een tuktuk geholpen die met zijn linker wielen in de gracht gereden was. Heel grappig om te zien.

Onze gids kende echt alles van het regenwoud. Hij heeft ons heel interessante dingen laten zien. Zo hebben we een plant gezien die wanneer je hem aanraakt direct doodgaat. We hebben ook veel kameleons en hagedissen gezien. Na een tijdje kwamen we zelf een klein groen slangetje tegen. Deze mochten we allemaal eens vasthouden. Er zaten ook veel grote spinnen in het regenwoud. De enige giftige spin dat er zat was de Tarantula, maar deze zijn we niet tegengekomen.

Er zaten wel veel bloedzuigers in het regenwoud, dus we moesten goed oppassen. Om de 10 minuten zag je wel eens een bloedzuiger over je arm of schoen kruipen. Onze gids had wel zout voor ons bij, dit moesten we over onze sokken strooien. Onze broekspijpen moesten we in onze sokken steken. Wanneer de bloedzuiger over de sok kruipt gaat deze instant dood.

Na een tijdje kwamen we aan een riviertje met een waterval. Hier kregen we zwempauze. Aline heeft slaappauze gepakt in plaats van zwempauze.

Onderweg terug naar het hostel heeft Stef een kokosnoot gevonden en aan een gezinnetje dat we passeerde gevraagd om deze open te doen. We hebben deze dan met zijn alle opgedronken en een paar stukken er uit opgegeten. Het gezin mocht derest houden. Ze waren er heel blij mee.

Na de wandeling zijn we terug naar Negombo vertrokken. Deze stad is vlak bij de luchthaven. We gaan er morgen nog wat rondlopen en overmorgen vertrekken we al weer naar huis. 🙁

One thought on “Dag 16: Sinharaja regenwoud”