logo

Dag 22: Ko Yao Yai

Vandaag moesten we om 9 uur opstaan om te gaan ontbijten, want om 10u moesten we klaar staan voor onze ferry. We hadden gisteren de duikschool betaald en dit was 11.000 bath en we moesten het hotel ook nog betalen voor de ferry en het restaurant. Aangezien we hier altijd maar 15.000 bath per keer kunnen afhalen en we in Ko Lipe problemen hadden met Sus zijn bankkaart, hadden we dus geld te kort. Op de website van het duikcentrum stond dat ze ook PayPal aanvaarden, maar we hadden dit gisteren nagevraagd en ze deden dit niet zo graag omdat ze hier op het eiland zelf ook niets kunnen afhalen en dan moeten ze zelf naar het vaste land voor geld. Omdat we geld te kort hadden, besloten we om aan de duikschool te gaan vragen of we een deeltje terug konden krijgen en dit dan toch met Paypal konden betalen. Al goed deden ze hier niet moeilijk over, anders hadden we echt problemen gehad.

Om 10u bracht een veerboot ons vanaf ons hotel naar de pier van ko Ngai. Daar moesten we nog een half uurtje wachten op een andere boot om naar onze volgende bestemming ko Yao Yai te varen.

De speedboot ging nog sneller als die van vorige keer en om 12u kwamen we al aan op ko Lanta. Hier moesten we overstappen. Omdat we ook nog een half uurtje moesten wachten, gingen we een ijskoffie drinken in een gezellig cafeetje.

Om 14u15 kwamen we aan op ko Yao Yai. Aan de pier verhuurde ze brommers. We hadden nog geen hotel vast gelegd, dus besloten een brommer te huren en wat rond het eiland te rijden om een gezellige slaapplaats te zoeken. Al snel kwamen we aan “Ko Yao Yai Best Resorts”. Dit resort verhuurde bungalows aan het strand met zeezicht en airco. Het was een beetje duurder als normaal 1600 bath (35€), maar er zat ontbijt bij en eigenlijk valt deze prijs ook nog goed mee.

De bungalows waren uit bamboe gemaakt en er was een klein badkamertje aan gemaakt. Deze badkamer was open lucht. Zag er allemaal heel cool uit. De bungalows waren ook heel proper. Dat hadden we weer goed gevonden.

Ondertussen was het al 16u en hadden we allebei al terug honger. Rechtover het resort was een gezellig restaurantje. We besloten daar iets te gaan eten. Aan de ingang stond een bordje “Sorry!!!! we have cats” en inderdaad, er zaten echt heel veel katten. Ze hadden gerust de titel van katcafé kunnen aannemen. 😀
Het eten was super lekker en werd heel mooi gepresenteerd met een bloemetje op het bord enz. We hadden allebei een spaghetti carbonara met zeevruchten gepakt en voor de eerste keer in Thailand kregen we wel genoeg spaghetti. We hadden ook sjans, want het was juist happy hour “twee cocktails voor de prijs van één”. En dan konden we allebei een mojito ananas pakken voor 150 bath (4€) in totaal. We kregen van het restaurant ook gratis watermeloen als nagerecht. Was echt een toprestaurant!

Na het eten was het ongeveer 17u, een goed uur om naar een gezellige plaats te rijden en naar de zonsondergang te gaan kijken. We reden wat rond met onze brommer en vonden een plaats waar niemand was aan het strand. Het water stond zo laag en daardoor lagen de boten zelfs op het zand van het strand. Wanneer je op het zand wandelde, zakte je wel een beetje in omdat er nog water onder zat. Was kei leuk! Om zo ver over de zee te wandelen. Na een tijdje hebben we er ook met onze brommer over gereden.

’s Avonds zijn we nog in een winkeltje een paar blikjes bier “Leo” gaan kopen en hebben we dit gezellig op ons terrasje van onze bungalow opgedronken.